JA BIH SE BAVIO NAJMOM DASAKA NA PLAŽI

Kada smo kod profesionalnih korisnika, iznajmljivača, hotela i kampova, prioriteti pri odabiru su malo drugačiji. Smatra se da će se daske u najmu koristiti malo grublje i da će se sunčati barem 100-tinjak dana godišnje.

Za profesionalno korištenje, najam na plaži Starboard i JP-Australia proizvode tvrde daske izrađene u super čvrstoj i trajnoj tehnologiji.

Zašto izbjegavati daske na napuhavanje za najam na plaži i kako ih koristiti ako ste ih već kupili

  • Visoko komprimiran zrak unutar PVC daske na suncu će znatno mijenjati volumen i time povećavati pritisak u dasci. To dovodi do istezanja svih materijala. Naravno za razliku od privatnog korisnika koji dasku iznosi odmah u more i uz to je na suncu drži kratko. Daska u najmu će se sunčati 100-tinjak dana u sezoni i naprezanja u materijalima su svakodnevne. Tome možete doskočiti jedino na način da daske držite u moru. More će ih hladiti i utjecaj zagrijavanja odozgo biti će neznatan, istina EVA protuklizni sloj će se i dalje zagrijavati i rastezati više od ostatak PVC-a, pa će s vremenom ispucati.
  • Neki iznajmljivači smanjuju pritisak u daskama kako bi izbjegli utjecaj ekspanzije zraka uslijed pregrijavanja. TO JE LOŠE RJEŠENJE i nanosi gotovo jednaku štetu daskama. Naime kada klijent stavi dasku u vodu, daska će se naglo ohladiti i volumen zraka će se još više smanjiti te će se daska znatno uvijati. Ne samo da će klijent biti nezadovoljan već će se daska na mjestima frekventnog znatnog uvijanja oštećivati i rub će na tom dijelu popustiti, što je pogotovo izraženo kod lijepljenih dasaka.

Naravno sve to stoji ako imate posla, ako vam klijenti zbog nezadovoljstva prvog dana, više ne dolaze, onda vam se daske neće oštećivati i daske će trajati, istina SABOTIRALLI STE SAMI SVOJ BIZNIS: No fun, no job, no money

Za najam postoje dvije robusne tehnologije, Starboard A.S.A.P i JP-Australia Soft deck

U čemu je specifičnost takvih daska:

  1. Gornja površina je u potpunosti obučena u EVA protukliznu gumu.
  2. Pramac i krma su presvučeni deblji sloj u čvrste gume koja kompenzira udarce u obalu i time štiti tvrdu konstrukciju od pucanja.
  3. Railovi – rubovi daske presvučeni su u tanju ali površinski tvrđu gumu, koja štiti rubove od habanja, bez obzira radi li se o udarcima tvrdim veslom ili od udaraca na plaži.
  4. Full bottom polyethilene – kao završni sloj iznad fiberglasa na dnu daske je mekši polietilen. Taj sloj u potpunosti pokriva i štiti dno daske, te kompenzira udarce i pritiske do kojih može doći na šljunčanim plažama. To je najvažniji detalj gore navedenih tehnologija.

U usporedbi s full PE termoplastičnim daskama, Starboard A.S.A.P i JP-Australia Soft deck su lijepe daske koje uz to imaju odličan shape tj. funkcionalan dizajn. Starboard A.S.A.P i JP-Australia Soft deck daske su izuzetno stabilne daske koje uz to ovisno o izabranom modelu, tj. dužini, nude ili okretnost na valovima ili veću brzinu.

Starboard A.S.A.P i JP-Australia Soft deck pravi su izbor za sve iznajmljivače koji žele izgledati profesionalno i uz to imati čvrstu i trajnu opremu.

NAJAM SUP-ova NA CHARTER BRODOVIMA

U tom segmentu, sam brod je na prvom mjestu i naravno izbor pada na daske na napuhavanje.

Tu su prisutne dvije dijametralno suprotne filozofije i naravno nešto između!

  1. Filozofija – platili su i baš me briga da li će se vratiti
    Takve firme i pojedinci uzimaju najjeftinije smeće od dasaka i ne mare da li se klijent gušta ili ne, a daske će na kraju sezone baciti u smeće.
  2. Filozofija kvalitete koju imaju velike, vrijedne, charter kompanije. Takve kompanije biraju najvrijednije varene SUP daske, tipa troslojni Starboard Delux Double Chamber ili JP-Australia SE – Superior edition, koje istina u usporedbi s brodom nisu nikakva znatna investicija, ali ipak daju onaj dašak glamura i kvalitete. To su oni detalji koji potvrđuju klijentu da je izabrao odličan charter brand.

Naravno postoji i nešto između, a to su SUP daske na napuhavanje koje Starboard naziva Zen i Zen Lite, dok ih JP-Australia naziva LE ili LEC. Radi se o dvoslojnim daskama, koje su i dalje izrađene superiornom tehnologijom varenja.

DASKE NA NAPUHAVANJE

Pravilo br. 1 je ispravan izbor s obzirom na vašu tjelesnu konstrukciju.

Važno je da izaberete ispravan volumen daske, jer u suprotnom vas umjesto guštanja čeka muka i zbog tog prvog pogrešnog koraka lako možete doći do krivog zaključka kako to nije sport za vas.

Kod dasaka na napuhavanje nosivost se dobiva tako da se volumen daske podjeli s 3 i doda ovisno o konstrukciji +0 do +15kg. Primjer daska volumena 285 L imat će nosivost 95kg do 110kg.

Da li se nakon podjele volumena može dodati 0kg ili 15kg, ovisi o konstrukciji, materijalima i obliku tj odnosu dužine naspram širine.

Pazite se trgovaca koji ne da ne znaju veslati na dasci već i nikad nisu to probali pa prenose informacije koje je dao neki no-name Kineski brand koji tvrdi da je nosivost daske koju prodaju 130 kg, ali pri tome nisu računali da će čovjek stajati već da će dasku koristiti kao luftić. Naravno čim stanete na takvu dasku ona se pretvori u sendvič.

Ako se daska pod vama savija ne samo da nećete guštati u veslanju već to znatno smanjuje njen vijek trajanja.

Pravilo br.2. Izbor kvalitetne tehnologije, daske koja će trajati.

Većina proizvođača lijepi daske, to je naravno jednostavniji postupak proizvodnje i time daleko jeftiniji, naravno takve daske su podložne odljepljivanju rubova, pogotovo kod izloženosti višim temperaturama i frekventnijim opterećenjima. Mnogi Kineski no-name brandovi jednostavno izostave detalje o tehnologiji izrade.

Varenje

Varenje je daleko kvalitetnija tehnologija, ali naravno, zahtjevnija i samim time skuplja. Kvalitetni brandovi kao STARBOARD ili JP-Australia sve daske u ponudi proizvode upravo tehnologijom varenja.

Kako funkcionira tehnologija varenja dasaka na napuhavanje?

Radi se o specijalnoj tehnologiji vrućeg varenja gdje se dva sloja mehanički stope u jednu čvrstu cjelinu. Takav mehanički spoj je čvršći, dugotrajniji i naravno ekološki puno čišći od lijepljenja.

Leash – vezica koja čuva glavu i opremu

I na kraju mali komad opreme, sajlica ili konop koja vas povezuje s daskom. Taj komad opreme smatra se najvažnijim. Kada vas valovi ili iznenadni nalet vjetra umornog bace s daske ta će mala sajla biti vaš spas jer daska neće odjuriti niz valove bez vas.